2015. 01. 18.

Rozmaringos tonhalrizotto

A fogadalmak ideje jellemzően az év eleje. Sokszor hallom viccesen, vagy félkomolyan, hogy felesleges, mert ezek azok az elképzelések, amiket azért sem teljesítünk. Nem hiszem. Nekem vannak! Több is, amiket gyönyörűen megfogalmazva, nem épp gyönyörű kézírással le is írtam, évek óta pontosan január 1-jén, ugyanabba a naplóba. Mivel folyamatosan agyalós vagyok, én inkább úgy hívom tervezés. Az jobban tetszik. Konkrét terveim vannak. Igen! Egy csomó challange day, vagyis tele az évem a kihívások napjaival. Olyan, de olyan jó érzés ám! Tisztában vagyok vele, hogy az idei év 3-dik hetét fejezzük csak be, de eddig nagyon jól állok. Áprilisban indulok a Telekom Vivicittá Félmaratonon és egy rendkívül okos felkészítő programot végzek. Nem az a célom, hogy gyorsan, hanem hogy LEfussam :-) Majd referálok!
A körzőt és a vonalzót, mint látszik a rizottómhoz is használtam, nem felkészítő, hanem elkészítő jelleggel, de jelen esetben a forma nem egy reproduktív feladat. A tartalom a lényeg, ami igen egyszerű. Első lépésként egy csészényi rizst feltettem főni. 20 dkg tonhalkonzervről leszűrtem a levet, egy tálban összedolgoztam fél citrom szűrt levével, egy kávéskanál magos mustárral, frissen őrölt fekete borssal, néhány levél apróra vágott friss rozmaringgal és a tonhal mennyiségének a felével megegyező reszelt sárgarépával. Kicsit sóztam csak, mert a konzerv és a mustár is igen karakteres, de az ízlésre bízom. Egy serpenyőn alaposan megfuttattam (csakhogy visszaköszönjön a motívum) és összekevertem az időközben elkészült rizzsel. Körülbelül 12 perc. 2,5km.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése