2014. 12. 01.

Zabpelyhes csirkemell

Imádom a finom ételek illatát, de mellőzöm a tűzhelyen sütött húsokat, mert nem szeretem a terjengő olaj szagát. Sok-sok évvel ezelőtt próbáltam ki először a sütőben sütött rántott húst, amivel sokkal zamatosabb és ropogósabb eredmény érhető el. A liszet és a tojást kihagyva egy olyan bundát készítettem, ami bizony még hidegen sem veszít az élvezeti értékéből.
2 evőkanál kacsazsírhoz, 2 evőkanál mézet és egy teáskanál erőspaprikakrémet kevertem és jól bekentem vele egy csirkemellet. 25 perc alatt 180fokon előmelegített sűtőben aranyszínűre sütöttem úgy, hogy a sütés közben folyamatosan locsolgattam a tepsziben keletkezett lével. Amikor elkészült, a szószos és szinte ragadós húst megforgattam apró zabpehelyben, a tepsziből kikanalazott zsiradékkal ismét meglocsoltam, majd újab zabpehely rétegbe ágyaztam. Mindkét oldalát alacsony fokozaton, serpenyőben kacsazsírban megsütöttem.
Mivel a hús a sütőben készresült, így a rövid pirítási művelet inkább a zabpehelynek szól. Gyümölccsel, vagy mazsolás risszel ajánlom. A paprikakrém kihagyható, de nekem pikáns párosítás az aranyló mézzel. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése