2014. 12. 17.

Narancsos répaleves gyömbérrel

Szinte kínlódtam most főzni! Nem kell megijedni, nem azért, mert olyan nehéz volt, hanem mert megkértem a Jóska bácsit, hogy élezze meg a késeimet és olyan jól sikerült neki, hogy 7 komoly vágás van a két kezemen. Hát persze, hogy marta a narancs minden egyes cseppje! Korábban apu élezte őket, sőt mindig amikor jöttek hozzám az volt az első, hogy húzta ki a fiókot és ellenőrizte a pengék élét. Majd a már nagyon is jellemző megróvó arckifejezéssel és hanggal mindig elképedve megkérdezte, hogy hogy lehet ilyen életlenül dolgozni?! Hát, ami megy, az megy :-) A sebekért cserébe az íz és a narancsos illat azért megadta a hatását!
3 közepes méretű sárgarépát és úgy 10cm-nyi póréhagymát felkarikáztam és kevés vajon feltettem picit pirulni. Egy dió nagyságú gyömbért lereszeltem és hozzáadtam. Figyelem! Olyan illat lesz! Hmmm! Megkevertem, megkavartam, aztán csak annyi vizet öntöttem hozzá, ami pont ellepte és lassú tűzön, kényelmes tempóban puhára főztem. Ezalatt frissen facsartam narancslevet. Nem tudok mennyiséget javasolni, mert többféle narancs van, nekem sikerült vékony héjút vennem, abból 9 darabot használtam. A lényeg, hogy legalább 4-5dl legyen. Amikor megpuhult a sárgarépa és a hagyma, könnyedén összeturmixoltam és felöntöttem a narancslével. Ekkor sóztam, igen sóztam, nem cukroztam és visszatettem a tűzre, hogy egyszer felforrjon. Tálaláskor kevés fahéjat szórtam rá! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése