2014. 12. 01.

Narancsos csípős csirkeszárny

Narancsliget. Nekem azt a görögországi nyaralást juttatja eszembe, amikor 10 évesen megtapasztaltam milyen érzés ilyen helyen feküdni és ébredni. Egy nagy kempingben a sátorparcellák úgy néztek ki, mint egy egészen középszerű lakótelepi garázssor, tetővel, oldalfalakkal, de kapuk nélkül. Ezek a falak és tetők itt narancslugasok voltak. Akkoriban egészen különleges és csak nehezen hozzáférhető gyümölcsnek számított itthon a narancs, így nem is csoda, hogy ennyi év távlatából is élesen emlékszem a színekre és a reggeli illatokra. Ennek az emléknek az eredménye a narancsos sült csirkeszárny, ami épp most készült és már érzem, hogy nem sok marad pár percen belül.
9 szárnyat jól megmostam és gondosan megtisztítottam a maradék tollaktól, pihéktől. Mindkét oldalukat megsóztam és bőrös felükkel lefelé egy tepszire fektettem őket. Pár teáskanál kacsazsírt helyeztem melléjük néhány szelet naranccsal, majd egy másik narancsot kifacsartam, összekevertem egy evőkanál paprikakrémmel (hazaival) és egyenletesen a húsra öntöttem. 180fokon először 25 percig sütöttem, aztán 10 percig a másik oldaluknak is megadtam az élményt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése