2014. 12. 02.

Lecsós rétes

A húgom tud főzni, de nem titok, hogy nem ez a kedvenc háztartási feladata. Valami brutálisan könnyű rétes receptet diktált le nekem pár éve Skype-olás közben. Említettem, hogy rétest fogok sütni és komoly gyakorlási fázis, mert még nem igazán megy úgy, ahogy szerintem is jó lenne. Aztán előállt azzal a recepttel, amit egy dél-szláv ismerősétől hallott és ő maga is így süti a rétest. Ezt alapul véve találtam ki sok finom rétest, köztük a lecsósat is.
Egy olyan citromsárga hálós adag lecsópaprikát, 3 paradicsomot, 1 fej vöröshagymát, 4 fej fokhagymát durván felvágtam. Nem pirítottam külön a hagymát, hanem az egészet egy lábasban lazán összekevertem. Egy fél teavajat vágtam rá, megsóztam, borsoztam és egy pohár vízzel leöntöttem. Fog levet engedni bőven, tehát aggodalomra semmi ok, hogy leéghet.
Bekapcsoltam a sütőt 180fokra és a vaj másik felével kikentem egy csattos, kerek formát. Lehet bármilyen alakú, nem ez a lényeg. A szépen megpuhult lecsót összeturmixoltam, a Spar-ban kapható saját márkás réteslappal kibéleltem a csattos formát úgy, hogy egy lapot kicsit a köralap balos kétharmadára terítettem, egy másikat a jobbosra, amjd középre is. Ki fog lógni a formából, de ennek pont így kell lennie. Egy lapot, mint a kiterített papírzsebkendőt, a tenyeremben kicsit összegyűrtem, nem törtem és könnyedén belemártottam a lecsós turmixba, majd áthelyeztem a formába. Folyni fog, tehát legyenek az edények közel egymáshoz! A peremtől kezdve szépen körbe és középre is, majd a tetejére is, amíg lap van. Amikor márcsak egy-két lap marad, a széleken behajtogattam a tésztát és azzal a két megmaradtal leborítottam. Most csak olvasztott vajjal locsoltam meg, de amúgy pár kanál paprikás tejföllel szoktam. A sütőben 25-30 perc alatt csodásra sül!
Nem kell kapkodni, de ha túl kényelmes a tempó, akkor a résteslapok kiszáradnak és töredeznek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése