2014. 12. 02.

Köményes pulykapogácsa

Mással is előfordul, hogy annyi élmény éri egyszerre, viszonylag rövid időn belül, hogy muszáj behúzni a féket egy kicsit, különben esemény tranzittá válik a testtel a lélek és észre sem vesszük mi történik körülöttünk és bennünk?
Az elmúlt szűk egy hét talán legmeghatározóbb élménycsokra az a Sugta Klára féle képzőművészeti terápia volt, amin a Gabeszt is elcsalva már második alkalommal vettem részt. Mindenkinek ajánlom, mert hihetetlen élmény szabad utat adva festeni, kirajzolni, illetve megformázni a bennünk lévő valóságot. Októberi születésű vagyok, talán ezért sem az elmúlást jelenti az ősz számomra, hanem a gyönyörű természetet, a csodás színeket, az eső utáni friss levegőt, az arcomat csípő reggeli szelet, az én körfogásom kezdetét. És miközben ezeket a sorokat írom, Micheal Bublé selymesen búgó hangja tölti be a teret körültöttem. Hogy fokozzam a fokozhatót, a szabadban ettem a frissen sütött pulykapogácsát.
Fél kg darált pulykacombot (szín húst) összedolgoztam egy tojással, egy-egy teáskanál köménnyel és a szüleim által készített erőspaprika krémmel, valamint 3 lapos evőkanál zabpehellyel. Kicsit megsóztam és tenyérnyi nagyságú pogácsákat formáztam, amiket lassú tűzön mindkét oldalukon megsütöttem. Mivel jó fűszeres, ám az állaga nagyon laza lesz, így simán, natúrjoghurtba mártogatva ajánlom. 
Az ínyencek pici mézzel megbolondíthatják a joghurtot. Ha egy órán át pihen a hús a hűtőben, akkor jobban összeérnek az ízek és a zabpehely is felvesz a hús nedvességéből.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése