2014. 12. 01.

Kapros lazactatár

Lazactatár. Első hallásra drága ételnek tűnhet, sőt még másodikra is, de tanusíthatom, hogy 1.000, azaz egy ezer forintból készült 6 pirítósra való adag. Kihívásnak tartom, hogy az ételek minősége mellett, a költségekre is odafigyeljek, sőt állíthatom, hogy vásárlásnál igen szigorú vagyok önmagammal szemben. Nem spórolok, de elítélem a haszontalanságot és aranyszabályom, hogy ételt nem dobunk ki! Annyi minden volt a hűtőben, amikor eszembe jutott az Atistól eltanult lazactatár. Kaprot, mint újdonsült kedvenc zöldfűszert leszámítva. Muszáj voltam extraként beszerezni, mert anélkül nem mutatvány a mutatvány.
Az InterSparban is kapható 100gr-os kiszerelésű füstölt lazacot apró kockákra vágtam, majd fele annyi adagok következtek. Azaz, a lazac felével megegyező mennyiségű kígyóuborka, ugyannyi fekete olivabogyó, sárgarépa és angol zeller, amiket szintén ugyanakkorkákra aprítottam. Egy tálban kevés frissen őrölt bors, kevés aprított friss kapor és némi frissen facsart citrom levével összekevertem és fólia alatt egy napig hűtőbe tettem. Sózni nem igazán kell, mert a lazacnak meghatározó az íze, de ha igény van rá, akkor csak bátran.
Na, de ma, alig vártam, hogy neki lássak! A DM-ben szoktam a Schar gluténmentes szeletelt kenyeret venni (őrült drágán!) és ....pont semmi nem maradt. Kivácsi vagyok, hogy máshol is ugyanez lesz-e a helyzet!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése