2014. 12. 02.

Húsgolyós brokkolileves

Levesben (is) szerintem verhetetlen ország vagyunk. Nagyon leveses vagyok és ez talán arra vezethető vissza, hogy nálunk gyerekkoromban nem csak vasárnap volt leves, mert anyu hétköznap is főzött. Forrón szeretem enni, bő lével és sok étellel ellentétben, amiből maximum kétszer eszem egymást követő étkezéskor, egy finom levest, akár napokig. Szerencsésnek mondhatom magam, mert sok helyen jártam már a világban, viszont mindig hiányoltam a finom leveseket.
Amikor a hugomék hosszú évek után visszaköltöztek Magyarországra és egy héten át náluk dekkoltam, valami hasonló húsgombócos levest készített, amit a kisfia nagyon szeret. Ez nem reprodukció, de az ötlet tőle származik.
Tulajdonképpen egy jó gazdag zöldséglevest készítettem, amibe cikkekre vágott fokhagymát, felkarikázott sárgarépát, felszeletelt paprikát, egy felkockázott kicsi sárgaburgonyát és brokkolit tettem. Nem pirítottam semmit sem, felöntöttem a zöldségeket vízzel, sóval és borssal fűszereztem, majd egy kevés vajat adtam hozzá és gyakorlatilag lassú tűzön összefőztem. Amikor puha volt minden, belevágtam egy paradicsomot. Egy maréknyi darált csirkemellet összedolgoztam egy maréknyi zabpehellyel és kevés sóval, kis golyócskákat gyúrtam belőle és vajon kisütöttem. A sült húsgolyókat beletettem a levesbe, felforraltam, tálaláskor pedig sajtot reszeltem rá. 
Jó tartalmas ám!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése