2014. 12. 01.

Fűszeres csirkemell

Ondok Brigi! Szívem minden szeretetével készítettem ezt a csirkemellet, neked dedikálva köszönetem jeléül! Ha nem bánod, nem nevezem el rólad, inkább majd valami mást!
Az elkészítése olyan mérhetetlenül nehéz, hogy talán egy 10 éves, főzésre enyhén motívált kislány remekül boldogulna vele. Tehát kezdők hajrá, a sülés közben terjengő illat Nirvana! Az adagot egy csirkemellre, nem pedig egy párra írom.
Egy bögrében összekevertem 3 fej összezúzott fokhagymát, kb. 2cm reszelt gyömbért, 3 evőkanál szójaszószt, sót és frissen őrölt fekete borsot. Egy púpozott evőkanál kacsazsírt közepes hőmérsékleten egy serpenyőben megolvasztottam, majd szépen a csirkemell minden oldalát megpirítottam. Akkor jó, amikor kifehéredik a husi. Ráhelyeztem egy tepszire a zsiradékkal együtt, majd jó vastagon ráöntöttem a szép sűrű masszát. 180fokon előmelegített sütőben 20 perc alatt csodás eredmény érhető el. A sóval és a borssal csak óvatosan, a szójaszósz eleve kardinális ízvilágú, vigyázzunk a túlfűszerezéssel!
Dupla adagot kellett volna készítenem....


2 megjegyzés:

  1. Fűszeres csirkemell.
    Ha az embernek nincs ideje sokáig bíbelődni a konyhában, ellenben még is valami különleges íz világra vágyik, akkor ez az amit ki kell próbálni! Valóban előkészületekkel együtt, 25 perc alatt kész. Míg sül addig van idő a köret elkészítésére is. A reszelt gyömbér, fokhagyma, szójaszósz sütés közben gyengéden karamellizálódik. A zsiradék húsra locsolgatásával, elkerülhető a túlzott megpirulás veszélye. Brigi ez Neked is menni fog! 

    VálaszTörlés