2014. 12. 02.

Citromos kelbimbó

Voltam egyszer egy olyan étteremben, ahol emlékeim szerint húst ettünk hússal. Volt némi zöldség, saláták és szószok, de javarészt a mi kontinensünkön különlegesnek számító állatokat ettük. Ez így tényleg carnivore-nak tűnik! Volt egy kis zászló az asztal közepén, aminek szimbólikus értelme volt, mert tulajdonképpen addig hozták a faszénem sült zamatos ételeket, amíg velünk együtt a zászlónk is kidölt. Bevallom elképesztő élmény volt, de most, miközben pötyögöm a betűket egymás után, kicsit elméláztam, hogy lennék-e ma is olyan bevállalós, mint akkor. Nem vagyok vegetáriánus, szeretem a húst, de tud jönni az a pillanat, amikor kicsit csak a zöldségekre és gyümölcsökre vágyom. Ma valahogy ez van. De olyannyira, hogy már meg is ebédeltem a bejegyzés teljes tartalmát.
Megmostam fél kg kelbimbót, lefejtettem a felső sérült levélkéit, levágtam a szárakat, elfeleztem őket és fedő alatt puhára pároltam. Lecsepegtettem róluk a vizet és ráhelyeztem őket egy tepszire (tepsi). Egy citromot felkarikáztam, elfeleztem a szeleteket és a kelbimbók közé raktam. Egy fél teavajat egy teáskanál sóval, egy teáskanál mézzel és kevés őrölt borssal, valamint egy egész citrom facsart levével megolvasztottam és egyenletesen a zölségre öntöttem. Parmezán sajtot reszeltem rá és 15 perc alatt 180fokos melegben megsütöttem. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése