2014. 12. 19.

Bazsalikomos pite hurmával és camemberttel

Az albán utazásom során sok olyan élmény ért, ami elsô volt. Az a fajta utazási tapasztalat, amivel eddig még nem szembesültem. 19 óra autóban egyfolytában, az úttalan utak, a céltalan GPS, az újratervezés többszöri kísérlete, a tényleg vég nélküli nemzetközileg is jelzett út, a kivilágítatlan semmi egy hatalmas víztározó alatt, ahol mintha esett volna az esô úgy szivárgott a gát vize, majd visszafordulás és kezdve az egészet elôlröl. Félelmetes! Aztán a sztereotípiám leküzdése, hogy a felém áradó kedvesség ôszinte és egyenes. Hogy a helyiek vendégszeretete példaértékû. Hogy tartani igen, de félni felesleges az idegenektôl. Hogy a piac végülis ugyanolyan, mint itthon. Hogy lehet kóstolni. Ráadásul olyan helyi gyümölcsöket, amikrôl nem is hallottam elôtte. Ilyen felfedezésem a hurma, azaz a datolya szilva, amit bevallom 'meggugliztam', mert annyira nem ismertem. Aztán itthon már ráállt a szemem, így azonnal felfedezem. Nagyon sok jódot tartalmaz, finom édes nyersen, de sütve is megôrzi az ízét.
Készítettem egy bazsalikomos pitét, amihez 6 bögre zablisztet, fél teáskanál sütôport, 1 tojást, 2 evôkanál mézet, 1cm-nyi teavajat olvasztva összedolgoztam 1 bögre tejjel. Beletépkedtem bazsalikom levélkéket, amik a padlizsános elôétel sütésekor maradtak, majd sütôpapírral bélelt tepsire öntöttem. Szépen kanállal elegyengedtem, aztán következett a lényeg. Egy natúr camembert sajtot vékonyan felszeleteltem, a hurmának eltávolítottam a szárát, hosszanti irányban elfeleztem, az egyik felét újra, aztán a sajt vastagsága szerint azt a két negyedet is felszeleteltem. A gyümölccsel kezdve a sort, a távolabbi rövid oldalról szépen egymás után és kicsit egymásra helyeztem a díszeimet. 20-25 perc alatt 180fokon megsül, de tûpróba szükséges! Juharszirup cseppekkel locsoltam meg, amitôl az aranyló árnyalat még csillogóbb lett.
A tálalása úgy történik, hogy pont a feltét két-két oldalán a tésztát levágtam és rézsutosan 2cm-es szeletekre szeltem a közepét. A szélét nem ám kidobja valaki! Hogy az milyen finom ropogós tud lenni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése