2014. 11. 26.

Mentás zöldborsópüré

Mentát korábban leginkább a kedvenc nyári (téi, meg tavaszi és őszi) italomban képzeltem el, meg mindig citrusokkal. Első reflexként Hemingway jut róla eszembe és a Mojito a la Bodeguita-ban, ahol az igazit ittam. Valahogy így a megszokott passzoló ízkombináció. Szeretem az illatát, a színét, de kevés olyan ételt ismertem korábban, amiben el tudtam képzelni.  
A mentás zöldborsófőzelék elég bizarr, viszont nagyon finom! 3cm felkarikázott póréhagymát vajon megpirítottam és hozzáadtam a borsót. Soha nem főzök konzervekből, ha nincs idény, akkor mirelitet veszek. A microsütőt károsnak tartom, így a fagyott zöldséget hideg vízben a maga idejének megfelelőn kiengedem, aztán jól átmosom. Felöntöttem annyi vízzel, ami ellepte, sóval, borssal fűszereztem. Amikor puha lett, beleaprítottam 10 levél mentát, nagyon egyszerűen ollóval. Én sok zöldfűszert így vagdosok annak ellenére, hogy tudok a késsel különböző méretekben aprítani. A végén villával durvára törtem, hogy közel főzelék sűrűséget kapjak, vajat adtam hozzá, felfőztem és kész is lett a zöld csoda.
Pici cukorral, vagy mézzel lehet édesíteni főzés alatt, az még jobban kiemeli a mentát.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése