2014. 11. 27.

Mákos joghurttorta

Az apai papám egy csendes, de rendkívül jóhumorú ember volt, akit mindenki szeretett. Kellő komolysággal ösztönzött arra sok-sok éven át, még az egyetemen is, hogy 5-öst ne szerezzek, mert azon már nem lehet javítani. Ennek a javaslatnak rajta kívül mások nem igazán örültek, de nyilván ő sem gondolta komolyan!
A lisztérzékenységem kiderülése előtt sokszor sütöttem mákos süteményt joghurtos habbal, amit igazi kihívás volt reprodukálni mentes alapanyagokból. Sok bukás, kuka művelet és javítás után most végre sikerült. Olyannak, amilyennek lennie kell. Nehéz javítani, amikor megszokottá válik a tökéletes, de beletörődni a javíthatatlanba: soha!
Egy kerek sütőformát kivajaztam, ebbe került a tészta, ami 1 csésze őrölt mák, 1/2 csésze cukor, másfél csésze zabliszt, 1 zacskó sütőpor, 1 evőkanálnyi olvasztott vaj és legalább 2-4 dl tej (amennyit jól felvesz egy könnyed tésztához) csomómentesre összekeverve. 20-25 perc alatt 180fokon megsütöttem. Javaslom a tűpróbát a sülés ellenőrzése végett! Közben elkészítettem a habot, amihez 5dl joghurtot összekevertem 2 evőkanál cukorral, 4 evőkanál túróval, 1 evőkanál mascarponeval és belecsavartam fél grapefruitot. Én nem szeretem nagyon édesen a desszerteket, tehát a cukor adagolása ízlés szerint lehet. Megvártam, amíg kihült a sütemény, aztán 4 lapzselatint 4 evőkanál kézmeleg vízben feloldottam és a joghurtos masszához kevertem. Ráöntöttem a tésztára és éjszakára a hűtőbe tettem.
Nagyon könnyen szeletelhető, szépen megmarad a krém! Bármilyen sütőformában készíthető!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése